1. De Brusselse taxi's

    1. Kwalitatieve dienst
    2. Hoe herken je ze?
    3. Waar vind je ze?
    4. Hoeveel kosten ze?
    5. Taxi's voor PBM
    6. Enkele tips
    7. Klacht? Iets verloren?
    8. Limousinedienst
  2. Collecto-Nachttaxi's

    1. Principe
    2. Een Collecto reserveren
    3. 's Nachts werken?
    4. Vertrekpunten
  3. Taxicheques

    1. Voor wie?
    2. Hoe gebruik je ze?
    3. Waar verkrijg je ze?
  4. Formulieren

    1. Verloren voorwerpen
    2. Gevonden voorwerpen
    3. Klachten
    4. Aanvraag van informatie

Laatst bijgewerkt op 9 november 2012

Enkele tips

Al je in een taxi stapt, controleer dan ALTIJD of de chauffeur de taximeter aanschakelt bij het begin van de rit.

Controleer na de rit, voor je de taxi verlaat, ALTIJD of de chauffeur je een gedrukt (en geen handgeschreven) ontvangstbewijs overhandigt. Dat is een verplichting die de taxichauffeur moet nakomen!

Op dit ticket staan het identificatienummer van de taxi, de gegevens over je rit en het groene telefoonnummer van het Gewest waar je terecht kunt bij het verlies of het vinden van voorwerpen aan boord van de taxi of wanneer je taxirit slecht is verlopen en je een klacht wenst in te dienen.

Als een rit wordt geweigerd, noteer dan het uit 4 cijfers bestaande identificatienummer van de taxi dat je aantreft op een rechthoekig plaatje op de schokdemper vooraan rechts en op de achtervleugels van de wagen. Dit identificatienummer staat ook op twee welbepaalde plaatsen binnen in het voertuig:

  • op de achterzijde van één van de hoofdsteunen, op de tariefaffiche;
  • op een plaatje dat bevestigd is op het dashboard van het voertuig.

Dit nummer kan nuttig zijn om de taxi te identificeren bij het Gewest, in het geval een klacht wordt ingediend.

Realized by means of Brussels UrbIS®©